I AM HOME!

Vet inte om jag är så glad över att vara hemma för det var supermysigt på den ön och det var ännu mysigare när vi satt uppe sent på kvällen runt elden och pratade när det var kolsvart ute och så. Naturen är ljuvlig, utnyttja den, du kommer inte ångra dig som jag gjorde först. Det kommer bli ett långt inlägg, hehe.

Först så åkte rasse och tomas i en bil, moster och eve i en annan bil och mamma, pappa, emma och jag i en bil till parkeringen. När mamma, pappa och Tomas lämnat två av bilarna nån annanstans så kom en gubbe med våra kanoter, fyra stycken. Mamma och jag i en, pappa och emma i en, moster och eve i en och tomas och rasse i en kanot. Först så packade vi ner allt i kanoterna och så rullade vi ner de i vattnet och började paddla? njaa.. mamma och jag drev mest åt fel håll så det blev tufft och superjobbigt för oss. Pappa och tomas var starka så dom klarade motvinden och blåsten. Det gjorde också Eve och moster. Sen kom vi in där det blev lite lugnare och då tog vi upp fikat och fikade lite i kanoterna på rad, vi hållde i varandra så nån inte åkte iväg.. Sen såg vi när Tomas och Rasse åkte ut med deras kanot til det vågiga och blåsiga och kanoten typ flög i vågorna, blev ganska rädd >.< Mamma och jag orkade inte och jag som satt längst fram fick vatten över mig hela tiden och gav typ upp, men om man gjorde det så drev man i väg åt fel håll på en gång och så hände med oss, så vi försökte ro i land och vänta tills det värsta var över som det nästan aldrig blev, dom andra fortsatte framåt men då ringde moster och eve och sa att dom också hade rott i land så då var vi tillsammans på ön. Eve och jag hittade typ skelett från massa olika djur och en skitlång orm! Men vi åt där och så. Sen ringde tomas och rasse och sa att dom hade fortsatt till en ö längre bort och väntat på oss, så precis när vi skulle fortsätta paddla så ringde dom igen och sa att vi inte skulle fortsätta för dom hade hittat några killar på havet med motor på båten som skulle hämta oss och hjälpa oss, dom knöt fast våra kanoter med ett rep på deras båt längst bak och så åkte vi. Eve och jag satt längst fram och fick vatten på oss.. men sen kom solen fram så då la vi oss ner och passade på att sola lite. Sen ser vi rasse, emma, pappa och tomas vinka från en ö så då åker vi dit och så var allt löst. Fast egentligen så skulle vi övernatta på en ö mycket längre bort men vi orkade inte paddla mer, så vi stannade där istället. Vi åt lite mackor och så, sen lekte rasse, emma, eve och jag en skitläskig men bra skräckfilm på ön och så var eve fotograf när emma och jag var modeller, hehe! Sen paddla vi barn ut till en annan ö som låg nästan bredvid och badade därifrån, förrutom Emma.. men det var skiiiitvarmt då. Senare så badade vi igen + pappa, haha. Vi åt middag och så grillade vi marshmallows, vi gjorde så att dom började brinna och sen så doppade vi dom i en burk med vatten, haha.. sen satt vi uppe till kl 12 och pratade, sen la jag mig i tältet med eve och emma. Bredvid oss sov rasse, moster och tomas. Och i ett annat tält så sov mamma och pappa. Det är så mysigt att sova i tält! I LOVE IT. Sen kom jag upp sist ur sovsäcken som vanligt och då var frukosten redan framme, vi satt i ett tält för det var så kallt och blåste så mycket, tyvärr så hade min mobil laddat ur då så den dagen blev det inga pictures. Sen packade vi ihop allt och paddla hemåt, jag åkte med tomas i en kanot, pappa och rasse i en, emma och moster i en och mamma och eve i en. Vi åkte in i vassen, haha. Sen kom vi fram och rullade upp kanoterna till parkeringen och så hämtade några bilarna. Eve, rasse, emma och jag bollade lite så länge. Sen kom gubben och hämtade kanoterna igen och så åkte vi hemåt :'( ville inte, hehe! så är det med mig ibland. Men nu sitter jag hemma och så ska emma och jag bada i poolen, men här kommer bilder.


äntligen hade vi paddlat upp mot land :D


emma sover det första hon gör, haha.


emma och eve ramlade när dom satt på stocken, hha.


Här är tälten som jag sovde i.


Den fina utsikten.


mitt mellanmål när vi kom fram.


mosters fina lyktor!


hahahaha.. passar jag bra som modell?


middagen, mums :D

det var alla bilder, pussar ♥

Kommentarer
Postat av: The T<3

Sv; aa det vare också!

aaaaaaaw, vad sött sagt!



din resa såg också rolig ut!

har aldrig paddlat kanot förr, vare kul ?:D

2009-07-21 @ 18:38:47
URL: http://tajjz.blogg.se/
Postat av: eve

det var jätte kul längtar tills nästa år<3 haha

2009-07-21 @ 19:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0